Helppo työajanseuranta laittaa laskutussavotan halki, poikki ja pinoon
Liiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut yrittäjä Hillevi Päällysaho tutustui Maxtechiin ja sen Easy Työajanseuranta -ratkaisuun sattumalta oman asiakastapauksensa yhteydessä. Ensimmäiselle kahdelle käyttäjälle täysin maksuton palvelu soveltui erinomaisesti kahdella brändillä operoivan Päällysahon pienimuotoisemman toiminnan tueksi.
– Minulla on yritys nimeltä Reload, jonka toimintaa kutsun isoksi konsultoinniksi. Se koostuu vakuutusyhtiöiden ja finanssialan toimijoiden konsultoinnista. Halkoo.fi on puolestaan noin vuoden ajan toiminut pk-sektorille suunnattu pienasiakasbrändini, joka sekin on koulutusta ja konsultointia.
Maxtech vakuutti
Päällysahon päätyminen Maxtech Easyn käyttäjäksi juontaa juurensa hänen tilitoimisto- ja ohjelmistovaihdokseensa. Aiemmin Päällysahon käytössä ollut Netvisor sisälsi manuaalisen tuntikirjausratkaisun, mutta asiakastöiden myyntilaskutus oli täysin manuaalista.
– Netvisorissa tunnit olivat kytköksissä palkanlaskentaan, mutta yrittäjänä en maksa itselleni palkkaa tehtyjen tuntien perusteella, vaan tarpeen mukaan. Nykyisin käytän taloushallinnossani Fennoaa, jonka koen modernimmaksi.
Kun Päällysaho sittemmin auttoi asiakastaan mutkikkaassa talous- ja palkkahallinnon ongelmassa, asiakkaalla oli käytössä Maxtech-Fennoa-integrointi. Asiakas tarvitsi apua liittyen integrointiin sekä siihen, miten tuntikirjaukset parametroidaan, jotta tieto siirtyy myyntilaskuille ja palkkahallintoon oikein.
– En ollut kuullutkaan Maxtechista ennen sitä, mutta asiakas tiesi heistä paljon. Kun totesin itse tarvitsevani jotain tuntikirjausteni hallussa pitämiseen, Maxtech oli tehnyt jo niin suuren vaikutuksen, että en selvittänyt muita vaihtoehtoja, vaan päätin kokeilla suoraan heitä.
Maksuton Työajanseuranta voi riittää
Päällysaho toimii Halkoo-palvelussaan yksin, joten hänen tarpeisiinsa soveltui hyvin Maxtechin kevyt Easy-ratkaisu. Sovellus otetaan käyttöön yksinkertaisesti tunnukset luomalla ja on Työajanseuranta-tuotteen osalta kahteen käyttäjään saakka maksuton.
– Arvostan sellaista suoruutta, jossa ei myydä väkisin mitään, vaan sanotaan rehellisesti, jos maksullista versiota ei kannata ottaa. Lähes mikä tahansa muu ohjelmistoyritys olisi jo yrittänyt myydä suut ja silmät täyteen, Päällysaho naurahtaa.
Maxtech Easy ei sisällä varsinaista käyttötukea, mutta palautekanavan kyllä. Sitä Päällysaho käytti molempia osapuolia hyödyttävällä tavalla kohdatessaan alussa ongelman. Hänellä oli nimittäin käytössään käyttäjätunnus asiakkaansa ympäristöön, ja kävi ilmi, että tunnus voi olla samalla sähköpostilla vain yhteen ympäristöön.
– Asia pysyi aktiivisena niin kauan, että se saatiin selvitettyä, Päällysaho kiittelee.
Päällysaho on työskennellyt aiemmin esimerkiksi 13 vuotta Tiedolla monimutkaisten ympäristöjen parissa. Hän kertoo itseironisesti nauraen olevansa persoona, joka kirjoittaa ja sanoo asiat suoraan ja odottaa tulevansa kuulluksi.
– Kun asiakas alkaa päsmäröidä, lakataan usein kuuntelemasta. Maxtechilla asenne on asiakasta arvostava ja he osaavat ottaa huomioon sen, että tämä voi tietää itsekin jostain ja päätellä asioita syy-seuraus-suhteella. Nyt minulla jäi ongelmasta huolimatta hyvä kokemus mieleen.
Kevyellä ratkaisulla suuret hyödyt
Päällysaho nauttii nyt helpommasta työajanseurannasta, jonka Maxtech Easyn mahdollistaa. Hänen työskentelynsä ja sen seuraaminen on sujuvoitunut esimerkiksi Kalenteri-ominaisuuden avulla. Kun hän asettaa jonkin työn sovelluksen kalenteriin, tarvitsee hänen vain työn alkaessa käynnistää sovellus. Päällysahon on helppo nimetä sovelluksen keskeisin etu.
– Olen laskuttanut asiakkaitani liian vähän. Se on aika tyypillistä, että toteutuma arvioidaan manuaalisessa kirjaamisessa alakanttiin. Minun on kuitenkin mahdollista ja järkevää tehdä asiakaslaskutus tarkemmalla tasolla. Nyt käytössäni on simppeli työajanseurannan ratkaisu, joka toimii tosiaikaisesti ja jonka kanssa ei tarvitse miettiä, miten jakaa vartteja tai puolituntisia.
Päällysaho on myös kokenut Työajanseurannan käytön muusta työnhallinnan automatisoinnista irrallisena työkaluna olevan hänelle riittävä ja tarpeen täyttävä ratkaisu.
– Pienyrittäjän pitää yrittää minimoida kustannuksia ja olen tottunut tekemään työaikakirjausten siirron manuaalisesti myyntilaksutukseen jo Netvisorissa. Minulla on it-tausta, joten ymmärrän hyvin, että voin neuvotella Maxtechin kanssa rajapinnan hankinnasta heti, jos alan kokea sille tarvetta.